Vapaaehtoiseksi Turkuseuraan? Tule uusien iltaan!

Turkuseura etsii uusia vapaaehtoisia hauskaan Turku-joukkoonsa. ”Meillä saa varmasti toteuttaa itseään ja oppia uutta”, sanoo toiminnanjohtaja Kati Leskinen.

Turkuseura järjestää tiloissaan (Vanha Suurtori 3) uusien vapaaehtoisten illan tiistaina 7. marraskuuta klo 17. Tapahtuma on tarkoitettu kaikille vapaaehtoistyöstä kiinnostuneille.

Turkuseurassa voi tehdä vapaaehtoistyötä monissa eri tehtävissä. Apuja tarvitaan esimerkiksi tapahtumissa, Föripuoti-kivijalkakaupassa ja yhdistyksen markkinoinnissa.

– Vapaaehtoiset pääsevät myös halutessaan ideoimaan uusia Turku-tuotteita tai muita Turku-sisältöjä. Meillä saa varmasti toteuttaa itseään, kehittää osaamisalueitaan ja oppia uutta, sanoo Turkuseuran toiminnanjohtaja Kati Leskinen.

Yhdistyksessä on kaikenikäisiä vapaaehtoisia, monilta eri aloilta.

– Föripuodissamme on myyjinä Tyksin entinen ylihoitaja, nuorisotyön konkari ja kaupan alan ammattilainen. Meillä on hyvä porukka ja hauskaa yhdessä. Teemme töitä Turun ja turkulaisten hyväksi ja se yhdistää.

Yhdistyksen varapuheenjohtaja, 29-vuotias Eveliina Tähti aloitti vapaaehtoistyön Turkuseurassa jo 17-vuotiaana. Ennen Turkuseuraa hän ajatteli, ettei nuoren iän takia uskalla ottaa kantaa tai tuoda näkemyksiään esille.

– Turkuseura on opettanut, että kaikenikäisten näkemyksillä on merkitystä ja kaikkien kannattaa rohkeasti tuoda äänensä esille. Vapaaehtoistyö on antanut minulle rohkeutta, Tähti sanoo.

– Aloitin nykyisessä ammatissani lakimiehenä melko nuorena, joten ammatillisen itsetunnon rakentamisessa vapaaehtoistyö on ollut avainasemassa, hän lisää.

Uusien illassa kerrotaan Turkuseuran toiminnasta, fiilistellään Turkua ja kilpaillaan leikkimielisessä murrevisassa. Palkinnoksi on luvassa huikeita Turku-tuotteita.