Turun flikka ja poika

Oletko sinä seuraava Turun flikka tai poika?

Turulle valitaan vuosittain Turun flikka ja poika. Kilpailun järjestää Turkuseura.

Kilpailulla halutaan nostaa esille turkulaisnuorten ääntä ja tarjota heille esiintymiskokemuksia. Valitut nuoret toteuttavat vuoden aikana erilaisia juonto- ja edustustehtäviä Turun kaupungin sekä turkulaisten yhdistysten ja yritysten tapahtumissa. Nuoret pääsevät esimerkiksi

juontamaan suureen purjelaivatapahtumaan Tall Ships Racesiin heinäkuussa 2021
onnittelemaan ensimmäistä Turun päivänä 2021 syntynyttä uutta turkulaista ja hänen vanhempiaan Tyksiin.
Kilpailun voittaneille nuorille tarjotaan myös kuuden kuukauden kuntosalijäsenyys P&P Fitness Centerissä. Yhden edun arvo on 240 euroa.

Turun Flikan tai Pojan titteli on hyvä lisä ansioluettelossa tulevia työnhakuja ajatellen. Monet nuoret ovat hyötyneet edustusvuodesta konkreettisesti. Lue täältä blogikirjoitus Turun flikan Paula Pukkisen kokemuksista.

Edustusvuoteen sisältyvät juonto- ja muut tehtävät eivät ole palkkatyötä, mutta vuosi Turun flikkana tai poikana antaa esiintymisvarmuutta, uusia kokemuksia ja verkostoja.

Valintakriteerit ja hakuohjeet

Kilpailuun voi osallistua 16–24-vuotias turkulaisnuori. Ehdokkaan kotipaikkana on oltava Turku.

Aktiivisuus kulttuurin, musiikin, liikunnan tai järjestötoiminnan alalla katsotaan eduksi. Ehdokkaan suostumus kilpailuun osallistumisesta tulee varmistaa ennen henkilön ilmoittamista kilpailuun.

Ehdotuksia uusiksi edustusnuoriksi voivat tehdä koulut, erilaiset harrastus- ja muut yhteisöt sekä yksityiset henkilöt. Ehdokas voi myös itse ilmoittaa itsensä kisaan.

Vuoden 2021 kilpailun hakuaika alkaa 15. huhtikuuta ja päättyy 12. toukokuuta. Haastattelut tehdään toukokuun aikana ja valinnat kesäkuun puoleenväliin mennessä.

Hae kilpailuun tai ilmoita ehdokkaasi kilpailuun täyttämällä lomakkeen tiedot. Voit lisätä hakemukseen myös linkin kuva- tai videotiedostoon. Voit käyttää videon siirto-ohjelmana esimerkiksi WeTransferin ilmaisversiota (https://wetransfer.com/ ) tai muuta suosimaasi tiedostonsiirtopalvelua, kuten Google Drive, OneDrive, DropBox jne.