Vaikuttamistyö

TURKUSEURA AUTTAA VAIKUTTAMAAN

Turkuseura on jokaisen turkulaisen ja Turun ystävän yhdistys, joka pitää Turun ja turkulaisten puolta.

Yhdistys on aloitteellinen ja aktiivinen toimija, joka haluaa saada aikaiseksi hyvää Turussa ja turkulaisille. Kannustamme turkulaisia toimijoita myös ennakkoluulottomaan kokeilukulttuuriin. Asioita on kokeiltava ja tehtävä.

Seuraamme Turun kehittämis- ja kaavoitushankkeita ja otamme niihin tarvittaessa kantaa yhdessä Turkuseuraan kuuluvien kaupunginosaseurojen kanssa. Pyrimme katsomaan tulevaisuuden Turkua ja tekemään aloitteita. Edistämme hiilineutraalia ja ympäristöystävällistä Turkua. Haluamme, että Turku on viihtyisä ja toimiva kaupunki asukkaille.

Yhdistyksellä on laajat yhteistyöverkostot kaupungin ja monien keskeisten järjestötoimijoiden kanssa. Turkuseura neutraalina toimijana on erinomainen kumppani.

Tuoreimmat aloitteemme:

LUISTINRATA SUURTORILLE, KYLMÄUINTIA KUPITTAALLE JA MANU NÄKYVÄKSI

Olemme aktiivinen toimija Turun Vanhankaupungin elävöittämisessä. Järjestämme alueella tapahtumia ja Föripuotimme sijaitsee Brinkkalan talossa.

Ajamme eteenpäin aloitettamme luistinradan perustamisesta Vanhalle Suurtorille. Aloite on saanut hyvän vastaanoton ja otollinen aika luistella historiallisessa Vanhassakaupungissa olisi marraskuu 2023. Turkuseuran toiminnanjohtaja Kati Leskinen vetää Suurtorin toimijoiden työryhmää ja on mukana Vanhankaupungin yhteistyöryhmässä.

Olemme myös ehdottaneet kylmäuintia Kupittaan maauimalaan. Aloite on otettu ilolla vastaan ja kylmäuintimahdollisuus on huomioitu Kupittaan maauimalan remontin suunnitelmissa. Seuraamme remontin etenemistä viestinnän keinoin.

Presidentti Mauno Koiviston syntymästä tulee sata vuotta vuonna 2023. Olemme mukana juhlavuoden menossa ja suunnittelussa ja järjestämme aiheen tiimoilta tapahtumia. Olemme ehdottaneet, että Linnankadun jatkeen Satamakadun risteyksen jälkeen voisi nimetä Mauno Koiviston kaduksi. Puollamme myös nimistötoimikunnan ehdotusta siitä, että uusi matkustajaterminaali nimettäisiin Koiviston mukaan.
Mikä sinua mietityttää Turun kaupunkisuunnittelussa? Mistä haluaisit tietää enemmän?Oletko kiinnostunut järjestämään asuinalueellasi tapahtuman, jossa ideoidaan alueen viihtyvyyttä ja toimivuutta? Onko asuinalueellasi toteutettu onnistunut kansalaisvaikuttamisen tapahtuma tai käytäntö, joka voisi toimia muillakin alueilla?

Kerro ideasi meille täyttämällä alla olevan yhteystietolomakkeen tiedot. Otamme sinuun yhteyttä.