Yhteystiedot ja toimijat

Tilat ja Föripuoti

Turkuseuran tilat ja kivijalkakauppa, Föripuoti, sijaitsevat tunnelmallisessa ja historiallisessa Turun vanhassakaupungissa, Vanhan Suurtorin Brinkkalan talossa (Vanha Suurtori 3)

Föripuoti tarjoilee Turku-överit: kaikissa myytävissä tuotteissa näkyvät Turku ja turkulaisuus tavalla tai toisella. Valikoimassa on Turku-aiheisia kirjoja, vaatteita, julisteita, pelejä, elintarvikkeita ja kortteja. Kaupassa myydään Turkuseuran omia sekä muiden paikallisten yrittäjien tuotteita.

Turkuseuran uusimmat tuotteet ovat Lasten matkaopas Turkuun -kirja, Turku-muistipeli ja Manu-tuotesarja. Keväällä 2024 julkaistaan Turku-aiheinen kuvakirja.

Föripuoti ja Turkuseuran asiakaspalvelu ovat avoinna ti-pe klo 11–17 ja la klo 11-15.

Turkuseura tekee yhteistyötä muiden vanhankaupungin alueen toimijoiden ja Turun kaupungin kanssa, jotta historiallinen keskusta saataisiin elävämmäksi tilaksi kaupunkilaisille ja turisteille.

Ota yhteyttä Turkuseuran ja Föripuodin asiakaspalveluun: info@turkuseura.fi / 040 6373 600.

Aukioloajat

Föripuoti (Vanha Suurtori 3) on avoinna ti–pe klo 11–17 ja lauantaisin klo 11–15.

Yhteys

Emmi Vainio

Emmi hoitaa Turkuseuran jäsen- ja laskutusasioita, markkinointia sekä Föripuodin myyntiä. Hän opiskeli Turun yliopistossa sosiologiaa Manun jalanjäljissä, ja onkin nyt innolla jatkamassa Manun työtä Turkuseurassa. Emmin lempiasioita Turussa ovat jokiranta, mielenkiintoiset tapahtumat sekä tietysti ihmiset. ”Haluan, että Turku on viihtyisä kotipaikka kaikille, ja että Turusta puhutaan ylpeydellä!

Kati Leskinen

Kati on työskennellyt Turkuseuran toiminnanjohtajana vuoden 2019 keväästä. Hän on taustaltaan toimittaja ja viestinnän asiantuntija, joten hän hoitaa myös yhdistyksen Suomen Turku -lehden päätoimittajan ja toimitussihteerin tehtävät. Kati rakastaa juoksemista Aurajoen rannoilla, säveltämistä saaristossa ja asumista puutalossa. Sydämen asia on Vanhan Suurtorin alueen elävöittäminen, jota Turkuseura on pitänyt pitkään agendalla. “Suurtori on Turun sydän. Sen pitäisi olla turkulaisten aktiivisessa käytössä levähdyspaikkana ja ja kulttuuritilana.”

Puheenjohtajisto

Maija Palonheimo

Maija tunnetaan Turussa kulttuuri- ja viestintäalan ammattilaisena. Hän on työskennellyt rehtorina Turun taiteen ja viestinnän oppilaitoksessa, viestintäjohtajana Turun yliopistossa ja toimitusjohtajana Linnateatterissa. Maijan intohimo on puutarhanhoito. Monipuolisen kulttuuri- ja liikuntaharrastajan uusin lajivaltaus on voimannosto. Maija odottaa innolla Turun satama-alueen laajentumista kaupunkilaisten käyttöön. “Pääsemme lähemmäs merta.”

Eveliina Tähti

Eveliina on oikeustieteen maisteri Turun yliopistosta. Vuonna 2011 hänet valittiin Turun flikaksi ja kaksi vuotta myöhemmin Turkuseuran nuorisojaoston puheenjohtajaksi. Eveliinan intohimona on urheilu – hän innostuu kokeilemaan lajia kuin lajia. Eveliina on kasvanut lapsuutensa Uittamolla, josta hän muutti esikouluikäisenä Vättiin. “On kiinnostavaa nähdä, miten Uittamon, Vätin ja Raunistulan alueiden vetovoimaa lisätään tulevaisuuden Turussa.”

Eva Costiander-Huldén

Eva on työskennellyt eri tehtävissä Åbo Akademissa 35 vuoden ajan. Nykyään hän on kirjaston palvelupäällikkö ja vastaa muun muassa kirjaston arkistotoiminnasta. Eva on filosofian maisteri pääaineenaan pohjoismainen kansatiede. Hänen suurin intohimon ja tutkimuksen kohteensa on turkulaisen kemistin Johan Gadolinin kokoelma. Evaa kiinnostaa Turussa erityisesti Kauppatorin kehitys. “Olen torikauppiaiden fani. Haluan, että Kauppatorista ei tule vain kohtaamispaikka tapahtumineen, vaan että torimyyjät pystyvät edelleen vuokraamaan myyntipaikkoja.”