Ilta Brinkkalassa -sarjassa sukelletaan turkulaiseen yrityshistoriaan

Ilta Brinkkalassa -sarjan keväässä turkulaista rakennushistoriaa, raveja ja Vanumamman tarina

Tapahtumasarjan teemana on turkulainen yrityshistoria.

Turkuseuran suositun Ilta Brinkkalassa -sarjan kevätkaudella kuullaan turkulaisyritysten tarinoita monelta eri alalta. Tapahtumia järjestetään suomeksi ja ruotsiksi.

Torstaina 15. helmikuuta klo 17 kuullaan, kun kirjailija Harri Raitis kertoo Armas Puolimatkan, kuuluisan Rakennustoimisto A. Puolimatkan perustajasta. Tiistaina 12. maaliskuuta sukelletaan Turun Hippos ry:n tarinaan toimitusjohtaja ja kirjailija Roger Johanssonin johdolla. Yli satavuotias Turun Hippos ry on yksi Suomen vanhimmista raviseuroista.

Turun Vanun ja Aline Grönbergin eli ”Vanumamman” tarina pääsee esille 26. maaliskuuta kirjailija Olli Kauremaan vierailulla. Torstaina 25. huhtikuuta journalisti ja tutkija Pekka Sörensen kertoo ruotsiksi turkulaisen matkustajaliikenteen kehityksestä 1960-luvulta alkaen. Sarjan päättää Ruissalon Telakan markkinointipäällikkö Eero Lehtinen, joka kertoo tiistaina 14. toukokuuta yrityksen historiasta ja nykyisyydestä.

Tapahtumat maksuttomia Turkuseuran jäsenille

Kaikille avoimet tapahtumat järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tapahtumat ovat Turkuseuran jäsenille maksuttomia, ja muille 8 euron hintaisia. Maksu suoritetaan paikan päällä.

Suomenkielisten keskustelujen vetäjänä on Turun historiaa käsittelevistä Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen. Ruotsinkieliset illat juontaa Turkuseuran hallituksen varapuheenjohtaja ja etnologi Eva Costiander-Huldén.

Alkuvuoden tapahtumissa ovat jo vierailleet Kansallisen Kirjakaupan toimitusjohtaja Paula Palmroth ja markkinointijohtaja Tuula Korte sekä Åbo Akademin tutkijat Johanna Wassholm ja Ann-Catrin Östman, jotka kertoivat ruotsiksi 1900-luvun torikaupasta.

Ilmoittaudu täällä:

15.2. klo 17: Armas Puolimatka – Ison rakentajan vahva elämä