Turkuseuran toiminnanjohtaja Lumikuningatar-kisan finaalissa

Lumikuningatar starttaa Turun joulun 25. marraskuuta. Kilpailun järjestävät Turun Seutusanomat ja Turku Center.

Turkuun on haussa uusi Lumikuningatar, joka käynnistää Turun joulukauden. Uusi kuningatar kruunataan lauantaina 25. marraskuuta.

Seutusanomien lukijoiden esittämistä Lumikuningatar-ehdokkaista on valikoitunut neljä finalistia, joista äänestetään parhaillaan voittaja. Tehtävään etsitään valoisaa ja positiivista henkilöä.

Turkuseuran toiminnanjohtaja Kati Leskinen on yksi ehdokkaista. Muut Lumikuningatar-kandidaatit ovat Aava Parpola, Marianne Kantola ja Rita Nartamo.

– Olen jouluihminen! Joulun aika alkaa Vanhan Suurtorin joulumarkkinoilta, Tuomiokirkon kuusen kynttilöiden sytytyksestä ja Kauppatorin joulun avauksesta. Turun ravintoloiden joululounaat ovat ihania, niihin on aina pakko päästä.

– Aloitin myös juuri laulamisen Aino-kuorossa ja odotan kovasti joulukonserttiamme, Leskinen sanoo.
Jouluaatto alkaa urheilulla, lenkillä tai spinningillä. Sitten on edessä Brinkkalan joulurauhan julistus.

– Siitä ei neuvotella, vaikka kylässä olisi hesalaisia, Leskinen sanoo.

Hänen mukaansa joulussa on tärkeintä olla läheisten kanssa. 94-vuotiaan mummin kanssa vietetään joulua yhdessä.

– Laulan usein joululauluja. Tänä jouluna uskallan ehkä esittää mummille myös hänestä tekemäni oman kappaleen. Se olisi hyvä joululahja.

Saaristolaisleivän resepti Katia äänestäneille

Leskisen tulevassa joulussa on oman 5-vuotiaan Väinö-pojan lisäksi läsnä myös kaksi uutta ihmistä: siskon pieni poika ja veljen toinen tyttö – jos laskettu aika pitää kutinsa.

– Jouluna syödään paljon, lemppareitani ovat perunalaatikko, herneet, kalat ja saaristolaisleipä. Ehkä piispis jälkkäriksi?

Toiminnanjohtaja on saanut anopiltaan maailman parhaan saaristolaisleivän reseptin.

– Jos minut valitaan lumikuningattareksi, lupaan jakaa reseptin turkulaisille.

Lumikuningatar-kilpailun järjestävät Turun Seutusanomat ja Turku Center. Lumikuningatar esittäytyy 25. marraskuuta, kun Turussa avataan Joulutori ja järjestetään suuri jouluavaustapahtuma.

Kaikkien yhteystietonsa jättäneiden äänestäjien kesken arvotaan Viking Linen lahjakortti.

Äänestä suosikkiasi täällä.