Turkuseura juhlii Vanhaakaupunkia Suurtorin Turku-kirppiksellä

Vanhankaupungin juhlaa vietetään lauantaina 17. kesäkuuta. Useat alueen toimijat ovat tapahtumassa mukana omalla ohjelmatarjonnallaan.

Tuomiokirkon syntymäpäiviä ja Vanhankaupungin juhlaa vietetään lauantaina 17. kesäkuuta. Turkuseura järjestää juhlan kunniaksi Suurtorilla Turku-kirppiksen klo 11–15.

– Turku-kirppiksestä on muotoutunut hieno perinne, se järjestetään jo kolmatta kertaa, kertoo Turkuseuran toiminnanjohtaja Kati Leskinen.

Ideana on, että jokainen myyjä tuo tapahtumaan myyntiin vähintään yhden Turku-aiheisen tuotteen. Turku-tuotteen puuttuminen ei ole kuitenkaan este osallistumiselle.

– Myyjillä on ollut tarjolla upeita, nostalgisia Turku-aarteita ja uskon, että niitä on myynnissä myös tänä vuonna.

Torille otetaan 40 myyjää ja myyjiä pyydetään itse tuomaan viltti tai muu alusta tuotteille. Myyntipaikan leveys on noin kaksi metriä ja sen voi ostaa Turkuseuran verkkokaupasta.

Paikan saa käyttöönsä alkaen klo 10. Turkuseurasta saa lainata myös pöytiä (122×45 cm), joita on rajallinen määrä. Pöytävarauksen pääsee tekemään täällä.

Ohjelmaa koko perheelle

Jo viime vuonna Vanhakaupunki juhli Tuomiokirkon syntymäpäiviä yhdessä. Turkuseura ja Turun tuomiokirkkoseurakunta organisoivat tapahtuman.

Tänä vuonna 723-vuotiaan kansallispyhäkön synttäripäivä laajentuu koko Vanhankaupungin juhlaksi. Useat alueen toimijat ovat tapahtumassa mukana omalla ohjelmatarjonnallaan.

Taito Varsinais-Suomi järjestää Brinkkalan pihalla lankatorin ja koko perheelle on tarjolla ohjelmaa Taiteen talon pihalla ja Luostarinmäen käsityöläismuseossa. Sibelius-museossa, Domcafén ja Kirkkopuiston terasseilla sekä Taiteen talossa pääsee nauttimaan musiikista ja konserteista. Alueen museot, galleriat ja ravintolat ovat avoinna.

Turkuseuran kivijalkakaupassa Föripuodissa on tapahtuman ajan Turku-aiheisia juhlatarjouksia.

Vanhankaupungin juhlan ohjelmaan pääsee tutustumaan kokonaisuudessaan täältä.