Turkuseura ja pääkirjasto tarjoavat Turku-kirjavinkkejä kesäksi

Turun kaupunginkirjasto ja Turkuseura järjestävät Turku-kirjojen vinkkauksen keskiviikkona 2. kesäkuuta klo 16-17. Tapahtuma järjestetään verkossa Facebook Livessä.

Vinkkejä antavat kirjastonhoitaja Tuula Rämö sekä kieltenopettaja ja Turkuseuran aktiivi Laura Tikkanen. Osa kirjoista on vanhempaa tuotantoa, osa juuri julkaistuja. Mukana on kaunokirjallisuutta ja tietokirjoja. Teemoissa liikutaan Turussa syntymästä kuolemaan ja kävellään eri aikakausien Turussa. Murhiakin ratkotaan.

– Tapahtumassa selviää, mistä löytyvät kaupungin kauneimmat jugendtalot, miten makkaratehtailijan nuori leski jäi naistenhurmaajan pauloihin ja mitä tapahtui pyövelille, joka epäonnistui tehtävässään, kertoo Laura Tikkanen.

Turkuseura on julkaissut vuosien aikana yhteensä 49 Turku-aiheista teosta. Viimeisin teos kertoo Aurajoen silloista ja föreistä. Kirjasta otettiin suuren suosion siivittämänä juuri uusintapainos.

Kirjavinkkauksissa on mukana myös Turku-aiheisia harvinaisuuksia ja kirjaston varaston aarteita.

– Osan esiteltävistä teoksista saa lainattua kotiin, osaa voi lukea kirjaston tiloissa ja loput ovat saatavilla digitoituina, kertoo Tuula Rämö.

Facebook-tapahtumaan ja -liveen pääset tästä.