Turkuseura hakee uutta Turun flikkaa ja poikaa

Kaudella 2019-2020 Turun flikkana ja poikana olivat Johanna Pyhtilä ja Matias Ponsén.

Kilpailulla halutaan nostaa esille turkulaisnuorten ääntä ja tarjota heille esiintymiskokemuksia.

Haku Turun flikka ja poika -kilpailuun on alkanut. Turkuseuran järjestämällä kilpailulla halutaan nostaa esille turkulaisnuorten ääntä ja tarjota heille esiintymiskokemuksia.

Valitut nuoret toteuttavat vuoden aikana erilaisia juonto- ja edustustehtäviä Turun kaupungin sekä turkulaisten yhdistysten ja yritysten tapahtumissa. Nuoret pääsevät esimerkiksi juontamaan suureen purjelaivatapahtumaan Tall Ships Racesiin sekä onnittelemaan ensimmäistä Turun päivänä syntynyttä uutta turkulaista ja hänen vanhempiaan Tyksiin.

Kilpailun voittaneille nuorille tarjotaan myös kuuden kuukauden kuntosalijäsenyys P&P Fitness Centerissä. Yhden edun arvo on 240 euroa.

– Turun flikan tai pojan titteli on hyvä lisä ansioluettelossa tulevia työnhakuja ajatellen. Minä ja monet muut nuoret ovat hyötyneet edustusvuodesta konkreettisesti, sanoo Turun flikka Paula Pukkinen.

Hänen kokemuksiaan edustusvuodesta voit lukea blogista.

16–24-vuotias turkulaisnuori – hae mukaan

Edustusvuoteen sisältyvät juonto- ja muut tehtävät eivät ole palkkatyötä, mutta vuosi Turun flikkana tai poikana antaa esiintymisvarmuutta, uusia kokemuksia ja verkostoja.

Kilpailuun voi osallistua 16–24-vuotias turkulaisnuori. Ehdokkaan kotipaikkana on oltava Turku. Aktiivisuus kulttuurin, musiikin, liikunnan tai järjestötoiminnan alalla katsotaan eduksi. Ehdokkaan suostumus kilpailuun osallistumisesta tulee varmistaa ennen henkilön ilmoittamista kilpailuun.

Ehdotuksia uusiksi edustusnuoriksi voivat tehdä koulut, erilaiset harrastus- ja muut yhteisöt sekä yksityiset henkilöt. Ehdokas voi myös itse ilmoittaa itsensä kisaan.

Kilpailun hakuaika alkaa 15. huhtikuuta ja päättyy 12. toukokuuta. Haastattelut tehdään toukokuun aikana ja valinnat kesäkuun puoleenväliin mennessä.

Kilpailuun voi hakea tai ehdottaa hakijaa täyttämällä alla olevan lomakkeen.

Lisätietoja:
Kati Leskinen