Turkulainen – vaikuta aluefoorumissa

Aluefoorumit ovat kaikille kaupunkilaisille avoimia keskustelutilaisuuksia, joissa käydään läpi asuinalueiden ajankohtaisia asioita. Keväällä kokoonnutaan pohtimaan Länsikeskuksen ja Runosmäen vahvuuksia ja haasteita.

Turun kaupunki järjestää kevään viimeiset kaksi aluefoorumia toukokuussa. Tapahtumissa käsitellään Länsikeskuksen ja Runosmäen alueita. Koronan takia tilaisuudet järjestetään verkossa.

Aluefoorumit ovat kaikille avoimia keskustelutilaisuuksia, joissa käydään läpi alueen ajankohtaisia asioita. Myös Turkuseuran kaupunginosaseurat voivat osallistua keskusteluihin ja vaikuttaa tilaisuudessa esille nostettaviin asioihin.

Aluefoorumeiden keskusteluaiheet voivat liittyä alueen palveluihin, ympäristöön tai vaikka aluekehittämishankkeisiin. Tapahtumissa Turun kaupungin eri toimialojen työntekijät vastaavat osallistujien kysymyksiin.

Runosmäkeen monitoimitalo, Länsi-Turkuun toivotaan terveyskioskia

Runosmäen aluefoorumissa keskustellaan muun muassa monitoimitalo- ja aluekehityshankkeista. Ennen tilaisuutta asukkailla on mahdollisuus käydä vastaamassa kaupungin Kerrokantasi-verkkopalvelussa kaupunkiympäristötoimialan ympäristön ylläpitoon liittyviin kysymyksiin.

Länsikeskuksen aluefoorumissa 6. toukokuuta puolestaan keskustellaan esimerkiksi Terveyskioskista, josta Länsi-Turun Asukasyhdistys teki vuonna 2020 ehdotuksen Turun kaupungin asukasbudjettiin. Ehdotus hävisi äänestyksessä kuntoporras-ehdotukselle vain viidellä äänellä.

Miten terveyskioskiehdotusta viedään nyt eteenpäin? Entä mitä asukkaat asian etenemisestä ajattelevat? Kysymyksiin saa vastauksia osallistumalla aluefoorumiin.

Mikä aluefoorumi?

Aluefoorumit toteutetaan suuraluekohtaisesti kaksi kertaa vuodessa. Turun kaupunki on jaettu yhdeksään suuralueeseen eli palvelualueeseen, jotka ovat Keskusta, Hirvensalo-Kakskerta, Skanssi-Uittamo, Varissuo-Lauste, Nummi-Halinen, Runosmäki-Raunistula, Länsikeskus, Pansio-Jyrkkälä ja Maaria-Paattinen. Suuralueet jakaantuvat 78 kaupunginosaan.

Liity mukaan kevään aluefoorumeihin klikkaamalla linkkiä:

*4. toukokuuta klo 17.30–19 Runosmäki

*6. toukokuuta klo 17.30–19 Länsikeskus

Lisätietoja:

Katri Arnivaara
Aluetyön kehittäjä, Turun kaupunki
katri.arnivaara@turku.fi

Kuva: Runosmäen kaupunginosaviikot 2017, Ilkka Numminen

Aluefoorumissa pääset vaikuttamaan oman asuinalueesi asioihin.