Tee oma Turku-kranssi Brinkkalassa

Turkuseuran ja kukka-alan yrittäjä Gina Suomen kukkakranssi-työpaja tekee paluun elokuussa. Varmista paikkasi nyt.

Turkuseura toteuttaa yhteistyössä kukka-alan yrittäjän Gina Suomen kanssa työpajan, jossa osallistujat pääsevät tekemään Turku-aiheisia kukkakransseja. Tapahtuma järjestetään Turun Vanhassakaupungissa, Brinkkalan talon sisäpihalla tiistaina 23. elokuuta klo 17–19.30.

Gina Suomi viljelee tilallaan Ruissalon Kuuvassa niin sanottuja ”hitaita kukkia”. Työpajassa tutustutaan Slowflowers eli hitaiden kukkien kasvatusfilosofiaan sekä kuullaan, millaista on leikkokukkaviljely Ruissalossa.

Kranssipajassa käytetyt kukat on viljelty Ruissalossa ja ne on valittu niin, että kranssi säilyisi käytössä pitkään. Kranssissa on Turun värejä, keltaista ja sinistä.

Turkuseura järjesti viime vuoden syyskuussa kranssipajan Ruissalon Kuuvassa. Työpajalle toivottiin jatkoa.

– Viime vuoden työpaja varattiin ennätysajassa täyteen. Nyt haluamme mahdollistaa Turku-kranssin tekemisen tunnelmallisessa Vanhassakaupungissa, kertoo Turkuseuran järjestösihteeri Katriina Pakkanen.

Työpajan hintaan sisältyvät kaikki kukkamateriaalit, tarvikkeet ja opastus. Työskentelyä ohjaa Gina Suomi. Ilmoittaudu kranssipajaan Turkuseuran verkkokaupassa. Yhteen työpajaan mahtuu 15 osallistujaa.