Rosmariini-noita saapuu Brinkkalaan – osallistu sarjakuvapajaan

Turkuseura järjestää lapsille sarjakuvapajan, jossa ideoidaan Rosmariini-kirjasarjasta tutun noidan seikkailuja Turussa.

Mitä Rosmariini-noita puuhaisi Turussa? Entä miltä kuulostaisi Rosmariinin puhe Turun murteella? Turkuseura järjestää yhdessä Vuoden 2022 kulttuuriturkulaisen ja sarjakuvataiteilija Anni Nykäsen kanssa sarjakuvapajan lauantaina 11. marraskuuta klo 10–11.

Tapahtuma pohjautuu Miina Supisen ja Anni Nykäsen Rosmariini-kirjasarjaan, jossa seurataan Rosmariini-noidan seikkailuja. Keittiönoita Rosmariini osaa muuttaa mitä tahansa miksi tahansa muuksi. Turkuseuran tapahtumassa lapsilla on mahdollisuus ideoida hahmon seikkailuja Turussa.

– Ihmetteleekö Rosmariini outoa puhetta vai taikooko hän esimerkiksi Posankan tai Tuomiokirkon joksikin ihan muuksi – se jää lasten ideoitavaksi, sanoo Nykänen.

Sarjakuvapajassa lapset saavat vapaat kädet: he voivat ideoida noidan seikkailuja ja kirjoittaa puhekuplia valmiille sarjakuvapohjalle tai piirtää kokonaan oman sarjakuvan.

Tapahtuma on maksuton ja se on suunnattu noin 6–10-vuotiaille. Sarjakuvapaja järjestetään Turkuseuran tiloissa, Brinkkalan talon 1. kerroksessa osoitteessa Vanha Suurtori 3. Tapahtumaan pyydetään ilmoittautumaan ennakkoon Turkuseuran sivuilla.

Rosmariini-noidan sarjakuvapaja on osa Turkuseuran toteuttamaa Päivä Brinkkalassa -tapahtumasarjaa, jonka tavoitteena on tehdä Suurtori tutuksi ja perheystävälliseksi paikaksi ja järjestää hauskaa toimintaa turkulaisille. Sarjan tapahtumat toteutetaan yhteistyössä Turun kaupungin Vanhankaupungin kehittämishankkeen kanssa.

Ilmoittaudu mukaan tapahtumaan täällä!