Päivä Brinkkalassa: tee oma Turku-peli

Turkuseuran tapahtumasarjassa pääsee suunnittelemaan Turku-teemaisia pelejä ja ideoimaan pelitarinoita.

Turkuseura toteuttaa lauantaina 6. toukokuuta klo 10–11.30 Turku pelissä! -sanataidetyöpajan, jossa suunnitellaan omia Turku-aiheisia pelejä ja pelihahmoja sekä kirjoitetaan pelitarinoita. Työpajassa voi tehdä omaa peliä tai osallistua yhteisen pelin suunnitteluun. Aiempaa kokemusta pelikäsikirjoittamisesta ei tarvita.

– Toimintaan voi osallistua piirtäen, kirjoittaen, askarrellen tai suullisesti ideoiden. Ideoinnin pohjana on muun muassa Turun karttoja, kertoo työpajan ohjaaja, Kirjan talon sanataideohjaaja Hanna Dufva.

Tapahtuma on tarkoitettu noin 6–10-vuotiaille lapsille. Työpajaan osallistuminen ei edellytä luku- tai kirjoitustaitoa.

Mukaan mahtuu 20 osallistujaa. Tapahtuma on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumisen.

Tapahtumapaikkana on Turkuseuran tilat (Vanha Suurtori 3, Brinkkalan talon 1. kerros).

Turku-muistipelille jatkaja?

Työpaja on osa Turkuseuran toteuttamaa Päivä Brinkkalassa -tapahtumasarjaa, jonka tavoitteena on tehdä Suurtori tutuksi ja perheystävälliseksi paikaksi ja järjestää hauskaa toimintaa turkulaisille.

Vuoden 2023 aikana turkulaiset lapset ja perheet pääsevät puuhaamaan muun muassa Turun murteen, historian, pelien ja aarteenmetsästyksen parissa. Tapahtumasarja toteutetaan yhteistyössä Turun kaupungin Vanhankaupungin kehittämishankkeen kanssa.

– On jännittävää nähdä, millaisia Turkuun sijoittuvia pelejä lapset ideoivat. Sekin on mahdollista, että joku peli päätyy vielä tuotantoon ja myyntiin Turkuseuran Föripuotiin, sanoo Turkuseuran toiminnanjohtaja Kati Leskinen.

Turkuseura julkaisi vuonna 2021 Turku-muistipelin, jonka ensimmäinen painos myytiin loppuun viikossa. Pelissä on 36 kuvaparia tunnetuista turkulaisista ihmisistä, rakennuksista ja tuotteista. Kaikenikäisille pelaajille sopiva muistipeli kannustaa fiilistelemään Turkua ja innostaa tutustumaan kaupunkiin.

Ilmoittaudu sanataidetyöpajaan täällä.