Nappe rokkaa ja jahtaa haarukoita Brinkkalassa

Turkuseuran julkaiseman Lasten matkaopas Turkuun -kirjan päähahmo Nappe Naakka tarvitsee Turun lasten apua. Etsintäpartioon haetaan nyt osallistujia.

Turkuseura on julkaissut lapsille Turku-aiheisen tehtävä- ja värityskirjan. Lasten matkaopas Turkuun – Nappe Naakan matkassa on koko perheen kirja, jonka sivuilla pääsee värittämään, laskemaan, etsimään ja löytämään. Samalla tutustuu Turkuun.

Kirjan päähahmo, Nappe Naakka, tarvitsee nyt Turun lasten apua. Hän on kadottanut Suomen herttuattaren ja Ruotsin kuningattaren Katariina Jagellonican lahjoittamat haarukat eikä löydä kaikkia haarukoita yksin.

Nappe kutsuu kaverinsa Rairai Riikinkukon kanssa lapsia osallistumaan etsintäpartioon, joka kokoontuu Turkuseuran tiloissa, Brinkkalan talossa (Vanha Suurtori 3) lauantaina 15. lokakuuta klo 10. Tapahtuma alkaa sisätiloissa Nappe-showlla, jossa kuullaan naakan oma rokki. Samalla päästään harjoittelemaan yhdessä kirjassa esiintyvien eri lintujen ääntelyä ja liikkumista. Nappe-shown jälkeen siirrytään ulos Vanhan Suurtorin alueelle, jossa alkaa haarukoiden etsintä.

Etsintäpartioon haetaan 30 innokasta apulaista. Mukaan tarvitaan terävät silmät, nokkelat hoksottimet sekä innokas asenne. Tapahtuma on maksuton ja se on suunnattu 2–9 vuotiaille.

Tapahtuma pohjautuu Lasten matkaopas Turkuun – Nappe Naakan matkassa -kirjaan. Teos on myynnissä Turkuseuran Föripuodissa (Vanha Suurtori 3) ma-pe klo 11–17, la klo 11–15.

Ensimmäinen kuva: Ari Heinonen, Turun päivä 2022

Ilmoittaudu tapahtumaan täällä.