Etsivätoimisto Muro palaa Vanhalle Suurtorille – nyt tarvitaan Turun lasten apua

Vanha Suurtori täyttyi marraskuussa innokkaista aarteen metsästäjistä. Turkuseuran ja lastenkirjailija Veera Vähämaan järjestämä lastenkierros oli huippumenestys – aarrejahti jatkuu maaliskuussa.

Turkuseura järjesti viime vuoden lopussa maksuttoman koko perheen tapahtuman, jonka osallistujalista täyttyi hetkessä. Kierroksella kaikenikäiset lapset auttoivat Etsivätoimisto Muroa etsimään Wanhan Turun aarretta.

– Kierros oli onnistunut: lapsilla oli hauskaa ja Vanhakaupunki heräsi eloon. Emme osanneet odottaa, että halukkaita osallistujia olisi niin paljon. Onneksi saamme nyt mahdollisuuden järjestää uuden aarteen metsästyksen, iloitsee turkulainen lastenkirjailija ja sanataideohjaaja Veera Vähämaa.

Wanhan Turun aarre on kuitenkin varastettu uudelleen! Etsivätoimisto Muron Rodi-rotta ja Mursu-vaari tarvitsevat kipeästi lasten apua mysteerin ratkaisemisessa ja aarteen etsinnässä.

Ilmoittaudu mukaan etsintäpartioon

Etsintäpartio kokoontuu lauantaina 12. maaliskuuta klo 11 Vanhalla Suurtorilla. Kierros on avoin eri-ikäisille lapsille ja heidän perheilleen.

Tapahtuma on maksuton, mutta osallistuminen edellyttää paikan varaamista. Voit ilmoittautua mukaan täällä.

Lastentapahtuma pohjautuu Vähämaan teoksiin. 6–10-vuotiaille suunnatussa Etsivätoimisto Muro -kirjasarjassa päähenkilöt seikkailevat Turun maisemissa. Sarjan ensimmäisessä osassa etsitään Alli-mummon muistolipasta Port Arthurissa ja toisessa osassa jahdataan limamerirosvoja Kustavissa.

Kirjasarja on myynnissä Föripuodissa ja Turkuseuran verkkokaupassa.

Facebook-tapahtuman löydät täältä.