Yleisötilaisuus: Yliopistonkatu 30 asemakaavanmuutos

23.09.2021
Tapahtuma päättyy

Yleisötilaisuus: Yliopistonkatu 30 asemakaavanmuutos

Turkuseura, Turun kaupungin kaavoitus ja FCG Finnish Consulting Group Oy järjestävät torstaina 23. syyskuuta klo 17.30–19.00 yleisötilaisuuden Yliopistonkatu 30 asemakaavanmuutoksesta. Tilaisuuden puheenjohtajana toimii Turkuseuran kaupunginosatoimikunnan ja -jaoston puheenjohtaja Heikki Lehtonen.

Paikalla on mukana kaupungin kaava-arkkitehti Taina Riekkinen, projektijohtaja Kalle Rautavuori FCG:sta, aluejohtaja Mikko Lipponen YH-Kodit Oy:stä ja hallituksen puheenjohtaja Harry Serlo As Oy Käsityömestarista vastaamassa yleisön kysymyksiin.

Asemakaavanmuutos laaditaan Yliopistonkadun ja Käsityöläiskadun kulmassa olevalle alueelle.

Tavoitteena on uuden asuinrakennuksen rakentaminen nykyiselle liike- ja toimistorakennusten korttelialueelle. Samalla vuonna 1981 rakennettu liike- ja toimistotalo puretaan. Kaavamuutoksen yhteydessä tutkitaan kerrosluvun korottamista sekä rakennusoikeuden maltillisen lisäyksen mahdollisuutta. Yliopistonkadun puolelle katutasoon suunnitellaan liiketiloja.

Lisätietoa kaavakohteesta löytyy tästä.

Liity mukaan kaikille avoimeen verkkotilaisuuteen napsauttamalla tästä.

Kuva: Yliopistonkadun ja Käsityöläiskadun kulma, Kalle Rautavuori, FCG Finnish Consulting Group Oy.