Vuoden kulttuuriturkulaisen palkitsemistapahtuma

22.09.2022
Tapahtuma päättyy

Vuoden kulttuuriturkulaisen palkitsemistapahtuma

Tervetuloa juhlistamaan uutta Vuoden kulttuuriturkulaista torstaina 22. syyskuuta klo 17 Samppalinnan puistoon. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Turkuseura on valinnut vuodesta 2006 alkaen vuoden kulttuuriturkulaisen. Valinnalla halutaan nostaa esiin turkulaista kulttuurikenttää ja sen korkeaa laatua ja monimuotoisuutta, sekä kiittää ansioituneita taide- ja kulttuurivaikuttajia heidän elämäntyöstään.

Kaikilla palkituilla on oma nimikkopuu Samppalinnan puistossa. Tutustu kulttuuriturkulaisiin ja heidän puihinsa täällä.

Vuoden 2022 kulttuuriturkulaiseksi valittiin sarjakuvataiteilija Anni Nykänen. Taiteilija tunnetaan erityisesti suositusta Mummo-sarjakuvastaan. Valinnalla halutaan tukea yhdistyksen tavoitteita lapsiperheiden tavoittamiseksi ja ilostuttamiseksi.