Turku-kuvakirjan ennakkovaraus

Tapahtuma päättyy
29.02.2024

Turku-kuvakirjan ennakkovaraus

Turku-aiheinen kuvakirja kertoo Turun tarinaa upeiden, tunnelmallisten kuvien kautta. Kirjassa kuljetaan Turun nähtävyyksissä, kuten Turun linnassa, Tuomiokirkossa ja Aurajokirannassa sekä haistellaan ja maistellaan Turun makuja Kauppatorilla, Suurtorilla ja satamassa.

Teoksessa vieraillaan Turun eri kaupunginosissa. Porth Arthurin, Pohjolan ja Itäharju-Nummen puutalot pääsevät esille, samoin Runosmäen ja Varissuon lähiöt. Ruissalo ja Kakskerta esittäytyvät porttina merelliseen Turkuun ja upeina luontokohteina.

Keskiaikainen Luostarin Välikatu, Vanhan Suurtorin alue ja Luostarinmäen käsityöläismuseon korttelit vievät katsojan menneisyyteen, jonka voi aistia edelleen paikan päällä. Sivuilla kurkistetaan myös kaupungin piilotettuihin nurkkiin ja kaupunkilaisten arkeen ja juhlaan. Kuvissa näkyvät eri vuodenajat.

Teoksessa Turku esittäytyy persoonallisena kaupunkina. Turkulaisuus pääsee esille mielenkiintoisten yksityiskohtien kautta. Esimerkiksi piispanmunkki eli piispis saa oman aukeamansa turkulaisuuden ilmentymänä.

Kirjassa Turkua tunnelmoidaan pääosin kuvien kautta, lyhyiden tekstien kera. Tekstit ovat luettavissa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Sivuilta voi löytää myös yllätyksinä pieniä paloja Turun murretta.

Kirjan toteuttavat Vanhalla Suurtorilla, Brinkkalan talossa sijaitsevat Turkuseura ja Brinkkalan Studio. Teoksen kustantaja on Turkuseura. Kirjan valokuvaajalla Jaska  Poikosella on vuosien kokemus laaja-alaisesta ammattikuvauksesta mainoskuvista henkilökuviin ja hän on tunnelmallisten ja sielukkaiden kuviensa ansiosta kysytty tekijä.

Ennakkovaraa kirja täältä.