Suurtorin Turku-kirppis

17.06.2023
17.06.2023

Suurtorin Turku-kirppis

Onko kaapin siivouksen aika? Löytyykö sinulta ihania juttuja, jotka ilahduttaisivat myös muita? Löytyykö kaapistasi Turku-helmi?

Tuomiokirkon syntymäpäiviä ja Vanhankaupungin juhlaa vietetään jälleen lauantaina 17. kesäkuuta. Turkuseura järjestää juhlan kunniaksi Suurtorilla Turku-kirppiksen klo 11–15.

Osallistujien toivotaan tuovan myyntiin vähintään yhden Turku-aiheisen tuotteen. Turku-tuotteen puuttuminen ei ole este myyntipaikan lunastamiselle.

Torille otetaan 40 myyjää ja myyjiä pyydetään itse tuomaan viltti tai muu alusta tuotteille. Myyntipaikan leveys on noin kaksi metriä. Paikan saa käyttöönsä alkaen klo 10. Turkuseurasta saa lainata myös pöytiä (122×45 cm), joita on rajallinen määrä. Pöytävarauksen voit tehdä täällä.

Pyydämme myyjiä ilmoittautumaan Föripuotiin, Brinkkalan talon 1. krs, ennen myyntipaikalle menoa. Paikan saa käyttöönsä klo 10 alkaen.

Yksi myyntipaikka maksaa Turkuseuran jäsenelle 15 euroa (norm. 20 euroa) ja myyjä saa pitää kaikki saamansa tuotot. Hän on myös itse vastuussa tuotteistaan ja mahdollisesta vaihtorahasta.

Myyntipaikan voi maksaa Turkuseuran verkkokaupassa.

***

Turkuseura juhlii Turun tuomiokirkon synttäreitä järjestämällä Turku-kirpputorin jo kolmatta vuotta. Useat muut Vanhankaupungin toimijat ovat tapahtumassa mukana omalla ohjelmatarjonnallaan. Taito Varsinais-Suomi järjestää Brinkkalan pihalla lankatorin ja koko perheelle on tarjolla ohjelmaa Taiteen talon pihalla ja Luostarinmäen käsityöläismuseossa. Sibelius-museossa, Tuomiokirkossa, Kirkkopuiston terassilla ja Taiteen talossa pääsee nauttimaan musiikista ja konserteista. Alueen museot, galleriat ja ravintolat ovat avoinna.