Skanssi – Uittamo Asukasbudjettiklinikka

20.10.2021
Tapahtuma päättyy

Skanssi – Uittamo Asukasbudjettiklinikka

Turussa otettiin viime vuonna käyttöön asukasbudjetti, jonka tarkoituksena on antaa kaupunkilaisten ehdottaa, mihin asioihin kaupungissa käytetään miljoona euroa. Asukkaat voivat ehdottaa täysin uusia juttuja tai esimerkiksi jo olemassa olevan paikan kunnostamista tai palvelun kehittämistä. Tämän Asukasbudjetin ehdotusten on liityttävää lasten ja nuorten hyvinvointiin.

Turkuseura ja Turun kaupunki järjestävät yhdessä Asukasbudjettiklinikoita, joissa alueen asukkaita autetaan kirjaamaan omat ehdotuksensa Asukasbudjettisivustolle. Skanssi – Uittamon Asukasbudjettiklinikka on keskiviikkona 20. lokakuuta klo 15.00–18.00 Monitorissa, Skanssinkatu 10.

Asukasbudjetin Ehdota-vaihe on 1. lokakuuta–31. marraskuuta. Ehdotuksesi kirjaaminen onnistuu vain suomi.fi-tunnistautumisella (eli pankkitunnuksella, mobiilivarmenteella tai varmennetunnisteella), koululaisilla Turun oppilaat -vaihtoehdolla, kirjastokortilla tai Turun kaupungin työntekijä -vaihtoehdolla.

Asukasbudjetissa asukkaat saavat ehdottaa ja äänestää, millaisia asioita omalle asuinalueelle tulisi toteuttaa suuralueelle sovitun määrärahan mukaisesti. Skanssi – Uittamolla rahasumma on 100 000 euroa.

Lisätietoa Asukasbudjetista löydät tästä.

Lisätietoa Asukasbudjettiklinikoista löytyy tästä.

Tervetuloa!

Lisätiedot: