Päivä Brinkkalassa: Mukulatte murrekerho

Tapahtuma alkaa
22.05.2024
Tapahtuma päättyy
Turkuseuran tilat, Vanha Suurtori 3.
Maksuton.

Päivä Brinkkalassa: Mukulatte murrekerho

Mukulatte murrekerhossa vauvat ja taaperot pääsevät treenaamaan Turku-aiheisia ja lounaismurteisia loruleikkejä yhdessä oman aikuisen kanssa. Leikkiä johdattelee sanataideohjaaja.

Tapahtumat ovat avoimia ja maksuttomia kaikille. Sisältö vaihtelee joka kerta, mutta mukana on myös tuttuja juttuja aiemmista tapahtumista. Ohjattu tuokio kestää noin 30 minuuttia, jonka jälkeen on mahdollisuus jäädä viettämään aikaa yhdessä. Tarjolla on myös välipalaa aikuisille. Tapahtumien ohjaajana on Kirjan talon sanataideohjaaja Hanna Toivonen. Turkuseuran murreguru Esa Laukkanen vastaa lorujen murrekäännöksistä.

Murrelorut ovat tapahtumien keskiössä. Niihin yhdistetään mukaan myös liikettä. Murrekerho on tarkoitettu vauvaikäisille lapsille, mutta jos perheessä on esimerkiksi samaan aikaan kotona taaperoikäinen lapsi, hän voi ilman muuta tulla mukaan.

Mukulatte murrekerho kokoontuu Turkuseuran tiloissa. Tapahtumasarjan kevään viimeinen kerta järjestetään 22. toukokuuta klo 9:30 alkaen. Tapahtumat jatkuvat syksyllä, jos niille on kysyntää. Mukaan mahtuu 15 vauvaa vanhemman kera. Osallistujien toivotaan tuovan oma alusta mukanaan. Tapahtuma on maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ilmoittaudu tästä.