Kapakkakierros

01.09.2022
Tapahtuma päättyy

Kapakkakierros

Millaista on ollut turkulainen kapakkakulttuuri entisaikaan? Kapakkakierroksella torstaina 1. syyskuuta klo 18 kuullaan tarinoita turkulaisesta juomakulttuurista ennen ja nyt.

Kävelyllä syvennytään kolmen ravintolan sekä ravintolalaivojen historiaan ja kuullaan, mitä muuta jännittävää sisältyy kapakan nimeen tai alueeseen, jossa se sijaitsee.

Kierros alkaa vanhan Pinellan, nykyisen Via Tribunalin edestä ja päättyy Samppalinnan ja Aurajoen ravintolalaivojen kautta Hamburger Börsiin. Tapahtumassa ei vierailla ravintolan sisällä, vaan kierros pysähtyy kunkin paikan ulkopuolella. Kierroksella on mahdollisuus nauttia myös pieni yllätysmaistiainen ravintoloitsijan tarjoamana Börsissä.

Kierros kestää noin 1,5 tuntia. Oppaina ovat Nina Lepokorpi ja Anja Pietikäinen.

Hinnasto:
Jäsen 11,50