Ilta Brinkkalassa: Turun Hippos ry – Aurajoen jäiltä Metsämäen raviradalle

12.03.2024
Tapahtuma päättyy

Ilta Brinkkalassa: Turun Hippos ry – Aurajoen jäiltä Metsämäen raviradalle

Ilta Brinkkalassa -tapahtumien kevätkaudella 2024 sukelletaan turkulaiseen yrityshistoriaan. Tiistaina 12. maaliskuuta klo 17 alkaen kirjailija ja pitkäaikainen Turun Hippos ry:n toimitusjohtaja Roger Johansson kertoo yli satavuotiaan Turun Hippoksen tarinan.

Turun Hippos ry, yksi suomen vanhimmista raviseuroista, perustettiin vuonna 1894. Sen perustaja Ludvig Fabritius oli aikakautensa merkittävimpiä suomenhevosen jalostajia, joka sittemmin on tullut tunnetuksi suomenhevosen isänä. Jalostustoiminnan lisäksi Turun Hippos loi puitteet turkulaiselle raviurheilulle. Aurajoen jäältä ravit siirtyivät Kupittaalle ja sieltä 1970-luvulla Metsämäen raviradalle.

Tapahtuma järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 60 ihmistä. Keskustelun vetäjänä on Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen.

Turkuseuran jäsenille maksuton, muille 8 euroa. Osallistuminen rahastetaan paikan päällä.

Ilmoittaudu täällä.