Ilta Brinkkalassa: Turkulaisten oma Turun Vanu

26.03.2024
Tapahtuma päättyy

Ilta Brinkkalassa: Turkulaisten oma Turun Vanu

Ilta Brinkkalassa -tapahtumien kevätkaudella 2024 sukelletaan turkulaiseen yrityshistoriaan. Tiistaina 26. maaliskuuta klo 17 alkaen Olli Kauremaa kertoo Turun Vanun tarinan.

Turun Vanun perusti vuonna 1908 Aline Grönberg ”Vanumamma” joka johti yksin luottohenkilöittensä ja lastensa avulla yritystään vuoteen 1950. Vanumamma loi Turun Vanusta Suomen johtavan vuodevaate- ja kodintekstiilitavaratalon, jonka yritysimperiumiin kuului myös teollisuuslaitoksia. Aline Grönbergin kuoleman jälkeen Vanua johtivat hänen lapsensa ja 1977 omistajaksi tuli Valintatalo.

Tapahtuma järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 60 ihmistä. Keskustelun vetäjänä on Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen.

Turkuseuran jäsenille maksuton, muille 8 euroa. Osallistuminen rahastetaan paikan päällä.

Ilmoittaudu täällä.