Ilta Brinkkalassa: Reima Pietilä – turkulaista arkkitehtuuria maailmalla

14.12.2023
Tapahtuma päättyy

Ilta Brinkkalassa: Reima Pietilä – turkulaista arkkitehtuuria maailmalla

Ilta Brinkkalassa -tapahtumissa sukelletaan Turkuun eri näkökulmista turkulaisten kirjailijoiden ja tutkijoiden johdolla.

Torstaina 14. joulukuuta klo 17 tietokirjailija Mikko Laaksonen kertoo Reima Pietilästä ja turkulaisesta arkkitehtuurista maailmalla.

Arkkitehti, akateemikko Reima Pietilän (1923-1993) syntymästä Turussa on kulunut sata vuotta. Pietilän toteutetut julkiset rakennukset ovat ympäri maailmaa, lähimmät Dipoli ja Suvikumpu Espoossa, Taikurinhattu ja Himmeli Porissa sekä kirjasto Metso, Kalevan kirkko ja Hervannan keskus Tampereella. Entä miten lapsuus ja nuoruus Turussa vaikutti arkkitehdin uraan?

Tapahtuma järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 60 ihmistä. Keskustelun vetäjänä on Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen.

Ilta Brinkkalassa -tapahtumasarja toteutetaan yhteistyössä Turun Vanhankaupungin kehittämishankkeen kanssa.

Ilmoittaudu mukaan täällä.