Ilta Brinkkalassa: Manun Turun vuodet

08.05.2023
Tapahtuma päättyy

Ilta Brinkkalassa: Manun Turun vuodet

Millaista oli presidentti Mauno Koiviston elämä Turussa? Manu syntyi Turussa Heidekenillä vuonna 1923 ja asui kaupungissa vuoteen 1957.

Ilta Brinkkalassa -tapahtumassa emeritusprofessori Timo Soikkanen kertoo Manun Turun vuosista. Luvassa on tarinoita Manun lapsuudesta, nuoruudesta ja kouluvuosista.

Soikkasen alustuksen jälkeen osallistujilla on mahdollisuus kertoa omia Manu-muistojaan. Turkuseura toteuttaa osana Manun juhlavuotta muistitiedon keruu -hankkeen, jossa kerätään muistoja presidentin suhteesta Turkuun ja turkulaisuuteen.

Tapahtuma järjestetään Turkuseuran tiloissa Brinkkalan talossa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 30 ihmistä. Tapahtuman juontaa Turkuseuran hallituksen jäsen, dokumentaristi ja muistitieto-hankkeen työntekijä Aleksi Kauppinen.

Ilmoittaudu mukaan täällä.

Lisätiedot: