Ilta Brinkkalassa: Kohti kauniimpaa kaupunkia

31.08.2023
31.08.2023

Ilta Brinkkalassa: Kohti kauniimpaa kaupunkia

Tervetuloa Ilta Brinkkalassa -tapahtumiin, joissa sukelletaan Turkuun eri näkökulmista turkulaisten kirjailijoiden ja tutkijoiden johdolla.

Torstaina 31. elokuuta klo 17 tietokirjailija Marjo Uotila kertoo Kohti kauniimpaa kaupunkia -kirjasta.

Arkkitehtuurista käytävä keskustelu tuntuu välillä pyörivän pinnallisesti rakennusten ulkonäköön liittyvissä asioissa, vaikka sen juuret ovat paljon syvemmällä eli siinä tiedossa, miten ympäristö vaikuttaa koko fysiologiaamme ja yleiseen hyvinvointiimme. Kirjassa tarkastellaan viihtyisän kaupunkiympäristön osatekijöitä ja kaupungissa aistittavan kauneuden olemusta monesta eri näkökulmasta. Kirjan lähestymiskulma aiheeseen on poikkitieteellinen ja ääneen pääsevät arkkitehtien ohella myös historioitsijat, lääkärit, sosiologit ja monen muun alan ammattilaiset.

Tapahtuma järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 60 ihmistä. Keskustelun vetäjänä on Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen.

Ilta Brinkkalassa -tapahtumasarja toteutetaan yhteistyössä Turun Vanhankaupungin kehittämishankkeen kanssa.

Ilmoittaudu mukaan täällä.

Syksyn seuraavat Ilta Brinkkalassa -tapahtumat järjestetään 26.9., 5.10., 19.10., 9.11., 23.11. ja 14.12.