Ilta Brinkkalassa: Kansallisen Kirjakaupan tarina

18.01.2024
Tapahtuma päättyy

Ilta Brinkkalassa: Kansallisen Kirjakaupan tarina

Ilta Brinkkalassa -tapahtumien kevätkaudella 2024 sukelletaan turkulaiseen yrityshistoriaan. Torstaina 18. tammikuuta klo 17 alkaen Kansallisen kirjakaupan toimitusjohtaja Paula Palmroth ja markkinointijohtaja Tuula Korte kertovat yrityksen historiasta ja nykyisyydestä.

Turun Kansallinen Kirjakauppa perustettiin vuonna 1899 vuosisadan vaihteen kansallisen innostuksen vallassa. Perustavan kokouksen pöytäkirjassa todettiin toivotun, “että paikkakunnallamme saataisiin toimeen kansallinen kirjakauppayhtiö, etupäässä kirjallisuuden levittämiseksi kansan syviin riveihin”.
124 vuotta samassa talossa ja samannimisenä toiminut Turun Kansallinen Kirjakauppa on ainutlaatuisista perinteistään huolimatta pysytellyt ajan tasalla vuosisadan murroksissa.

Tapahtuma järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 60 ihmistä. Keskustelun vetäjänä on Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen.

Turkuseuran jäsenille maksuton, muille 8 euroa. Osallistuminen rahastetaan paikan päällä.

Ilmoittaudu mukaan täällä!