Ilta Brinkkalassa: Armas Puolimatka – Ison rakentajan vahva elämä

15.02.2024
15.02.2024

Ilta Brinkkalassa: Armas Puolimatka – Ison rakentajan vahva elämä

Ilta Brinkkalassa -tapahtumien kevätkaudella 2024 sukelletaan turkulaiseen yrityshistoriaan. Torstaina 15. helmikuuta klo 17 alkaen kirjailija Harri Raitis kertoo Armas Puolimatkasta, kuuluisan Rakennustoimisto A. Puolimatkan perustajasta.

Armas Puolimatka perusti rakennusliikkeensä vuonna 1946, kun Suomea jälleenrakennettiin sotien jälkeen. Puolimatkasta kohosi keskeinen aluerakentaja, joka osallistui muun muassa Turun ensimmäisen lähiön, Patterinhaan, rakentamiseen. 1960-luvulla Puolimatka aloitti ensimmäisenä Suomessa teollisen rakentamisen ja nousi Suomen suurimmaksi rakennusalan yritykseksi.

Tapahtuma järjestetään Brinkkalan talon Maistraatin salissa (Vanha Suurtori 3). Tilaan mahtuu 60 ihmistä. Keskustelun vetäjänä on Vox Turku -dokumenteista tunnettu ja Turkuseuran hallituksen jäsen Aleksi Kauppinen.

Turkuseuran jäsenille maksuton, muille 8 euroa. Osallistuminen rahastetaan paikan päällä.

Ilmoittaudu täällä.