Lausunto ympäristönsuojelumääräysten päivittämisestä

LAUSUNTOPYYNTÖ 11.10.2018, DNRO 10999-2018

Turun kaupungin ympäristönsuojelumääräyksiä on päivitetty ympäristönsuojelulainsäädännössä sekä kaupungin organisaatiossa tapahtuneiden muutosten vuoksi. Aiempia kokemuksia määräysten soveltamisesta on käytetty hyväksi.

Turkuseura pitää luonnoksessa esitettyjä muutoksia ja lisäyksiä hyvinä ja kannatettavina. Määräykset on laadittu asiantuntemuksella ja huolella ja ne edistävät ympäristönsuojelua ja auttavat hyvän ja laadukkaan elinympäristön kehittämistä ja ylläpitämistä Turun alueella.

Rakennus- ja lupalautakunnan nimeämiseen kaupungin ympäristönsuojeluviranomaiseksi kaupungin uudessa organisaatiossa ei Turkuseuralla ole huomautettavaa.

Kuninkojan, Jaaninojan ja Piipanojan valuma-alueiden lisääminen ensisijaisesti tärkeiksi vesistöjen valuma-alueiksi on perusteltua ja tärkeää.

Turussa 16.11.2018
Turkuseura – Åbosamfundet ry