Turkuseura etsii turkulaisinta haalarimerkkiä – teemana turkulaisuuden ikonit

Kaupunkilaiset pääsevät äänestämään kisan voittajasta. Vuoden turkulaisin merkki julkaistaan 15. maaliskuuta.

Turkuseura järjestää jo kolmatta kertaa haalarimerkkikilpailun, jolla haetaan turkulaisinta kangasmerkkiä. Tänä vuonna kilpailun teemana on turkulaisuuden ikonit.

Mikä hahmo, rakennus tai asia kuvaa täydellisesti turkulaisuutta? Onko se jokin Turun murteen lausahdus, jokiranta, vai kenties iskelmäduo? Inspiraatiota merkkiin voi hakea ympäri Turkua. Turkuseuran Föripuoti tarjoilee myös ideointiaineksia turkulaisuuden ilosanoman äärelle.

Kilpailun voittaja saa palkinnoksi Turku-tuotepaketin, joka sisältää Turkuseuran suosittuja tuotteita. Turkulaisinta haalarimerkkiä myydään Föripuodissa ja yhdistyksen verkkokaupassa.

Merkin vaatimukset

Kangasmerkin kuvan on oltava mahdollisimman selkeä. Pieniä yksityiskohtia on syytä välttää. Pitkiä tekstinpätkiä ei merkkiin mahdu. Turkuseura auttaa tarvittaessa merkin viimeistelyssä.

Merkki voi olla pyöreän tai suorakulmion muotoinen. Pyöreä merkki on halkaisijaltaan 8 cm, suorakulma mitoiltaan 10 x 6 cm.

Kilpailuun voi osallistua lähettämällä ideansa pdf-muotoisena tiedostona osoitteeseen info@turkuseura.fi. Ehdotuksia otetaan vastaan 5. maaliskuuta asti. Kilpailuun hyväksytään vain uudet ideat eli haalarimerkkiä ei saa olla toteutettu sellaisenaan aiemmin. Pyrithän myös välttämään Posankka-tuotemerkkiä sen tekijänoikeuksien takia.

Turkuseuran kokoama raati valitsee ehdotuksista parhaimmat. Merkit julkaistaan yleisölle nähtäväksi perjantaina 7. maaliskuuta, jolloin turkulaiset pääsevät äänestämään parhaimmasta merkistä. Voittaja julkaistaan perjantaina 15. maaliskuuta.

Viime vuonna hauskuuteltiin murteen kanssa

Kilpailun viime vuoden teemana oli Turun murre. Turkuseuran raati valitsi loistavista ideoista kaksi voittajaa.

Linda Svarfarin ”Ai mää vai?”- sekä Robert Ruususen ”Kummalt puolt”-merkit olivat molemmat hauskoja ja oivaltavia. Merkeistä tuli suosittuja opiskelijoiden keskuudessa, ja ne koristavatkin monia opiskelijahaalareita Turussa.