Turku vanhoissa postikorteissa 2

9,0015,00 sis. alv.

Kovakantinen kirja esittelee vanhoja Turku-aiheisia postikortteja.

Tuotetunnus (SKU): 9789527025055 Osasto:

Kuvaus

Turun kaupunkikuva uudistui monin tavoin 1900-luvun alussa ja aikakauden muutokset taltioituivat myös postikortteihin. Kirja esittelee raitiotien alkuvaiheita, lahjoittajien kaupunkia, mäkipuistojen rakentamista ja Kanavaniemen sataman höyrylaivaliikennettä. Oman lukunsa ovat saaneet myös jugendtalot ja Ruissalo. Kirja jatkaa syksyllä 2015 ilmestyneen Turku vanhoissa postikorteissa kirjan tarinaa.

Missä oli Turun ainoa suihkulähde 1910-luvulla ja minkälaisia asuntoja uusiin jugendtaloihin tehtiin? Kirja kertoo monia mielenkiintoisia yksityiskohtia sadan vuoden takaisesta kaupungista. Kirja esittelee 250 vanhaa postikorttia, joista monet ovat ennen julkaisematonta aineistoa.

Teos tarjoaa tietoa myös postikorttien historiasta. Suomalaisia kaupunkipostikortteja ei ole aikaisemmin tutkittu näin systemaattisesti.

Kirjan tekijä Petri Aalto on turkulainen tietokirjailija, kotiseutuaktiivi ja intohimoinen postikorttien keräilijä.

HUOM! Turkuseuran asiakaspalvelu ja Föripuoti lomailee 23.12.–10.1. välisenä aikana. Kaikki tällä aikavälillä saapuneet tilaukset pyritään käsittelemään mahdollisimman pian. Kiitos kärsivällisyydestäsi.

Jäsen

jäsen, ei-jäsen