Kävely puutalojen Turussa

12,0020,00 sis. alv.

Kovakantinen kirja Turun puutaloista ja niiden historiasta.

Tuotetunnus (SKU): 9789527025024 Osasto:

Kuvaus

Kirja esittelee Turun keskustan ja sen ympäristön sekä vanhojen esikaupunkien puutaloalueita ja niiden historiaa.
Vaikka keskustan ja monet Aurajoen rantojen puutalot katosivat suurelta osin jo 1950- ja 60-luvuilla, lukuisia omakotitaloalueita on säilynyt, ja ne muodostavat upeita kulttuuriympäristöjä. Tällaisista teoksessa kuljetaan esimerkiksi Pohjoisen takamaan eli nykyisen Pohjolan halki Kähäriin ja edelleen Raunistulaan, jonka kallioisille mäille rakennettiin kiihtyvällä vauhdilla 1870-luvulta lähtien.
Tee-se-itse-meiningillä ilman piirustuksia ja linjasuunnitelmia rakennetut kodit ovat nykyään olennainen aines puutaloalueiden romantiikassa. Ajan lehdissä sen sijaan kirjoitettiin Raunistulan ja muidenkin esikaupunkien juoppoudesta ja laiskuudesta.

Jäsen

jäsen, ei-jäsen